صندلی چرخ‌ دار در گذر زمانچرخ‌دار در گذر زمان

صندلی چرخ‌ دار در گذر زمان

صندلی چرخ‌ دار در گذر زمان

صندلی چرخ‌ دار در گذر زمان

سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذر از سال ۱۹۹۲ و از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌عنوان روز جهانی معلولین اعلام شده است.

بیش از ۵۰۰ میلیون نفر به دلیل نقص در سیستم مغزی، جسمی و حسی از معلولیت رنج می‌برند. ساخت اولین صندلی چرخ‌دار (ویلچر) و اینکه چه کسی مخترع آن بوده است به درستی مشخص نیست ولی اولین ویلچر برای فیلیپ دوم اسپانیایی در سال ۱۵۹۵ بوده است که توسط مخترعی ناشناس ساخته شده بود.

در سال ۱۶۵۵ یک ساعت‌ساز به نام «استفان» صندلی خود را روی یک شاسی سه‌چرخ ساخته بود.

 

صندلی چرخ‌ دار در گذر زمان
صندلی چرخ‌ دار در گذر زمان

صندلی چرخ‌ دار در گذر زمان

 

در سال۱۷۸۳ «جان داوسون» ساکن شهر «بث» در انگلستان صندلی چرخ‌داری را اختراع کرد که بعدها به اسم همان شهر یعنی بث نامیده می‌شد. وی یک صندلی را طراحی کرده بود که دارای دو چرخ بزرگ در عقب و یک چرخ کوچک در جلو بود که در قرن نوزدهم این نوع صندلی فروش فوق‌العاده‌ای داشته به‌طوری که باعث منسوخ‌شدن سایر صندلی‌های چرخ‌دار شده بود.
یکی از ایرادات این صندلی عدم راحتی آن بود و با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی ویلچرهای پیشرفته‌تری ساخته شد. بین سال‌های ۱۸۶۷ تا ۱۸۷۵ چرخ‌های لاستیکی مشابه چرخ‌های دوچرخه به صندلی‌های چرخ‌دار اضافه شدند.
در سال ۱۹۰۰ اولین چرخ‌دنده روی صندلی چرخ‌دار استفاده شد. در سال ۱۹۱۶ اولین صندلی چرخ‌دار موتوری در لندن ساخته شد. در سال ۱۹۳۲ مهندس «هری جنینگز» اولین صندلی چرخ‌دار تاشو را ساخت.
این اولین صندلی چرخ‌داری بود که امروزه نیز درحال استفاده است. این صندلی چرخ‌دار را وی برای دوست خود «هربرت اورست» ساخت که بعدها آنها با یکدیگر شرکت «اورست و جنینگز» را تاسیس کردند که سال‌ها بازار صندلی چرخ‌دار را به‌طور انحصاری در دست داشتند.

صندلی چرخ‌ دار در گذر زمان

 

در سال‌های بعد صندلی چرخ‌دار موتوری اختراع شد که بیمار به واسطه دسته چرخان آن قادر بود خودش به تنهایی صندلی را به راحتی حرکت دهد که البته اگر بیمار خود نمی‌توانست به دلیل محدودیت‌های حرکتی دسته چرخان را تکان دهد شخص دیگری باید از پشت صندلی چرخدار را حرکت می‌داد. تلاش برای اختراع صندلی چرخ‌دار موتوردار از سال ۱۹۱۶ صورت گرفت اما در آن زمان تولید تجاری موفقی صورت نگرفت.

اولین صندلی چرخ‌دار الکتریکی توسط مخترع کانادایی «جورج کلین» و تیم مهندسانش در حالی اختراع شد که شورای تحقیقات ملی کانادا در برنامه‌ای آن را برای استفاده جانبازان جنگ جهانی دوم که از کار افتاده شده بودند اختصاص داده بودند. شرکت اورست و جنینگز که موسس صندلی‌های تاشو بودند برای اولین بار در سال ۱۹۵۹ صندلی چرخ‌دار برقی را در مقیاس وسیعی تولید کردند.
«جان دانگو» و «برین گت» صندلی چرخ‌داری را برای بیمارانی اختراع کردند که تحرک بسیار محدودی داشته و قادر به کنترل ویلچر نیستند. این وسیله با یک تراشه که به مغز بیمار وارد می‌شود، به کامپیوتر منتقل می‌شود و بیمار می‌تواند با استفاده از دستورات ذهنی که به کامپیوتر می‌دهد ویلچر را هدایت کند. این تکنولوژی جدید رابطه مغز و رایانه نام دارد.

صندلی چرخ‌ دار در گذر زمان

فروشگاه آنلاین دنیای چرخ
فروشگاه آنلاین دنیای چرخ

 

 

فروشگاه آنلاین دنیای چرخ نماینده رسمی چرخ پارس در استان گیلان و عرضه کننده و تولید کننده انواع ساچمه و انواع چرخ در سایز ها و اشکال مختلف می باشد.

دنیای چرخ تولید و عرضه کننده انواع چرخ های صنایع مبلمان و چوب در طرح ها و ابعاد مختلف می باشد.

دنیای چرخ تولید و عرضه کننده انواع  چرخ های بیمارستانی در طرح ها و ابعاد مختلف می باشد.

دنیای چرخ تولید و عرضه کننده انواع  چرخ های سوپو در طرح ها و ابعاد مختلف می باشد.

دنیای چرخ تولید و عرضه کننده انواع  چرخ های صنعتی در طرح ها و ابعاد مختلف می باشد.

دنیای چرخ تولید و عرضه کننده انواع  چرخ های فروشگاهی در طرح ها و ابعاد مختلف می باشد.

دنیای چرخ تولید و عرضه کننده انواع  چرخ های هتل داری در طرح ها و ابعاد مختلف می باشد.

دنیای چرخ تولید و عرضه کننده انواع  ساچمه در طرح ها و ابعاد مختلف می باشد.

برای کسب اطلاعات فنی بیشتر می توانید با کارشناسان فنی فروشگاه دنیای چرخ و  نیز بخش فروش فروشگاه دنیای چرخ در تماس باشید :

 

 

0969 725 0912 / 33855642 – 013

 

 

پشتیبانی فروشگاه دنیای چرخ :

 

 

1450 295 093633855642 – 013

 

 

 

فروشگاه دنیای چرخ  تولید و عرضه کننده انواع چرخ و بلبرینگ شامل : چرخ ، چرخ آهنی ، چرخ ترمز دار ، چرخ ثابت ، چرخ چدنی ، چرخ دایکاست ، چرخ زیر یخچالی ، چرخ صنعتی ، چرخ گاری ، چرخ گردان ، چرخ لاستیکی ، چرخ های بیمارستانی ، چرخ های سوپو ، چرخ های بیمارستانی سوپو ، چرخ های صنعتی سوپو ، چرخ های صنایع مبلمان و چوب ، چرخ های صنعتی

 انواع قرقره و ریل ، پایه رگلاژی و ثابت ، چرخ فرودگاهی ، چرخ های آهنی ، چرخ های پایه مشکی ، چرخ های پلی اورتان ، چرخ های تک چرخ ، چرخ های چدنی ، چرخ های ژله ای ، چرخ های سنگین ، چرخ های فرقونی ، چرخ های کشتارگاهی ، چرخ های نساجی ، چرخ های ورقی ،چرخ های فروشگاهی ، چرخ های هتل داری ، گاری حمل بار ، چرخ ترمزدار ، چرخ گردان ، چرخ ورقی و انواع ساچمه

 

دنیای چرخ را در آپاراتدنبال کنید.

 

فروشگاه آنلایندنیای چرخ نماینده رسمی چرخ پارس در استان گیلان و عرضه کننده و تولید کننده انواع ساچمه وانواع چرخ در سایز ها و اشکال مختلف می باشد.

دنیای چرخ تولید و عرضه کننده انواعچرخ های صنایع مبلمان و چوبدر طرح ها و ابعاد مختلف می باشد.

دنیای چرخ تولید و عرضه کننده انواع  چرخ های بیمارستانی در طرح ها و ابعاد مختلف می باشد.

دنیای چرختولید و عرضه کننده انواع  چرخ های سوپو در طرح ها و ابعاد مختلف می باشد.

دنیای چرخ تولید و عرضه کننده انواع  چرخ های صنعتی در طرح ها و ابعاد مختلف می باشد.

دنیای چرخ تولید و عرضه کننده انواع  چرخ های فروشگاهی در طرح ها و ابعاد مختلف می باشد.

دنیای چرخ تولید و عرضه کننده انواع  چرخ های هتل داری در طرح ها و ابعاد مختلف می باشد.

دنیای چرخ تولید و عرضه کننده انواع  ساچمه در طرح ها و ابعاد مختلف می باشد.

دنیای چرخ عرضه کننده انواع  ابزار و یراق در سایز ها و طرح های مختلف می باشد.

دنیای چرخعرضه کننده انواع  مته در سایز های مختلف می باشد.

دنیای چرخ  عرضه کننده انواع  دریل های  مختلف می باشد.

 

ما را دراینیستاگرامدنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

درحال بارگذاری ...